De voorbereidingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Celine & Ingela - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Celine & Ingela - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Celine en Ingela

Blijf op de hoogte en volg Celine & Ingela

30 Juni 2017 | Nederland, Nederland

Akwaaba,

Welkom op onze reisblog! Over 14 dagen is het zo ver en zitten wij in het vliegtuig naar Accra, de hoofdstad van Ghana. Iets waar wij samen erg naar uit kijken.

Met trots mogen wij dan ook zeggen dat de voorbereidingen rond zijn. Al ging het zo nu en dan wat anders als gepland.

Zo zijn wij niet geplaatst in een gastgezin in Swedru (in het zuiden) maar in een vrijwilligershuis in Tamale (in het noorden). Het scheelt een kleine 620 kilometer. We zijn nog niet eens vertrokken of we hadden al te maken met de term ''this is Africa''. Soms lopen dingen anders als gepland, maar ook Tamale vinden wij een leuke bestemming. (:

Vandaag zijn we bij de Ghanese ambassade geweest in Den Haag om ons visum te regelen. Heel braaf hadden wij ons om 10 uur gemeld en hadden wij alle benodigde spullen bij ons. Althans, dat dachten wij.. volgens de site kon je alleen pinnen bij de ambassade, maar.. de laatste dag van de maand is ''cashday''. Dat weet iedereen toch? Gelukkig kwamen wij er na 20 minuten pas achter toen iemand in het Ghanees-Engels begon te praten: ''phone out, quiet everybody and only cash today.'' ''Sorry, what did you say?'' Van het ene op het andere moment was bijna heel de zaal leeg. Na een waarschuwing dat we nog meer ''quiet'' moesten zijn en 2 uur wachten later, stonden we met klotsende okseltjes opgelucht op straat. We got it! Nu houdt niks ons meer tegen om naar Ghana te gaan.

Dit was dus onze eerste Ghanese ervaring in Nederland.
Tijdens onze reis proberen wij regelmatig een blog te plaatsen om familie/vrienden up to date te houden.

Liefs,

Celine en Ingela

• 30 Juni 2017 - 16:24

Tamara:

Leuk zo'n blog, ik ga jullie natuurlijk volgen! Succes meiden!!

• 30 Juni 2017 - 18:18

Regina En Jan:

Wij gaan jullie volgen

• 30 Juni 2017 - 20:41

Carine:

Heel veel plezier met jullie voorbereidingen en natuurlijk ga ik jullie volgen! :)

• 01 Juli 2017 - 10:58

Pap & As:

Mooie blog, ziet er goed uit hoor.
    Wij zijn benieuwd naar jullie belevenissen / ervaringen.
    Zet um op!

• 01 Juli 2017 - 14:11

Pieter En Monica, Annemarie En Dirk-Pieter:

Beste Celine en Ingela,
    Via dit blog gaan wij jullie volgen, en wensen jullie heel veel succes in Ghana !

• 02 Juli 2017 - 01:00

Herman En Mariska :

Lief nichie, lieve gediplomeerd verpleegkundige meiden samen, we volgen jullie met trots!

• 03 Juli 2017 - 18:31

Pa En Ma:

Gelukkig hebben jullie je visum inmiddels in je paspoort staan....die stress is voorbij!
    Morgen jullie diploma in ontvangst nemen en dan......op naar Ghana
    We wensen jullie heel veel plezier en we gaan jullie volgen....

• 06 Juli 2017 - 17:07

Marion Mulder:

Hallo dames,
    Het is bijna zover. Heel veel plezier en ik hoor graag van jullie

• 06 Juli 2017 - 22:12

Ingela En Celine:

Hallo allemaal!

Bedankt voor de lieve reacties op ons blog. Leuk dat jullie ons gaan volgen!
    Nog één week en dan is het zover. Wij kijken er al helemaal naar uit.

Groetjes Ingela en Celine

• 10 Juli 2017 - 19:15

Cyrelle:

Yes! Toppers! Super goed! Ik ga jullie met veel plezier volgen! :)

• 12 Juli 2017 - 17:21

Regina En Jan:

Hoe laat vertrekken jullie?

• 14 Juli 2017 - 13:43

Johan En Linda Stigter:

Eindelijk is het zover!
    Heel veel succes, goede reis en we zijn benieuwd naar de verslagen!
    We denken aan jullie!